keskiviikko 13. heinäkuuta 2011

Hevoshullu Powercup

Saavuttiin Lahteen
Viime viikonloppuna oli vihdoinkin kauan odotettu Lahden reissu! Mentiin sinne jo perjantaina pitkän ajomatkan takia, joten Kapsillakin oli hyvin aikaa totutella kisapaikkaan. 

Lauantain koulukisoissa oltiin toiseksi viimeiset lähtijät, joten mulla oli aamulla hyvin aikaa kiillottaa Kapsia ja jynssätä varusteita :) Tein aika lyhyen verryttelyn, koska oli niin kuuma. Verkassa Kapsi oli alkuun jännittynyt, mutta rentoutui lopulta ja meni tosi hyvin. Kisaradalle saapuessa rentoudesta ei kyllä ollut enää tietoakaan, vaikka en itse ollut erityisen jännittynyt. Puolipidätteet ei mennyt koko radan aikana läpi ja Kapsin liikkuminen oli hermostunutta, joten prosenttejakaan ei irronnut kuin 57,10. Olin vähän pettynyt, koska ollaan kehitytty älyttömästi vuoden aikana ja kisaradalla se ei sitten näkynyt yhtään. Oma moka tosin, ei olla pahemmin menty kouluratoja joten Kapsi ymmärrettävästi jännittyi. Olin kyllä tosi tyytyväinen parantuneisiin laukkavoltteihin, mutta keskilaukasta raviin siirtymisistä ei sitten puhutakaan... :D

Sunnuntaina mentiin ensin alle 90cm luokka. Verkassa Kapsilla oli lievästi virtaa ja sain tehdä kunnolla töitä ettei tullut kaahattua esteille. Radalla Kapsi kuunteli jo paremmin ja tehtiinkin puhdas rata :)
95cm finaaliluokan alussa kuitenkin tapahtui jänniä. Nostettiin laukka ja mä koitin laukata pitkää sivua kevyessä istunnassa. Kapsi kuitenkin pelästyi jotain ja töksäytti lähes pysähdyksiin ja mä lensin kaulalle. Jalustimet irtosi jaloista, mutta pääsin onneksi takas satulaan ja sain jalustimet jalkaan ennen kuin ylitettiin lähtölinja. Se episodi jotenkin selvitti mun pään täysin ja lähdin radalle ajatukset tosi selkeinä. Muistin joka ikisen mulle annetun ohjeen ja tehtiinkin sen ansiosta hyvä puhdas rata ja päästiin uusintaan! Siellä päätin ekaa kertaa ratsastaa aikaa ja kaarteet sujuikin melko hyvin. Yksi puomi kyllä harmillisesti tippui kun hypättiin vähän liian vinoon, mutta olin tosi tyytyväinen siihen että meidän aika olisi riittänyt 6. sijaan :)

Kaiken kaikkiaan kisoista jäi tosi hyvä mieli, vaikka lopputuloksissa oltiin parannuksesta huolimatta alempana kuin viime vuonna :D Tänä vuonna oli kyllä tasokkaampaa porukkaa kuin viimeksi, joten ei se mikään suuri häpeä ollut. Tässä vielä parhaimpia kuvia kisoista.


Kapsi hienona

oli ilmeisesti liian pienet esteet :D

hupaisa vesimelonieste :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti